De verschillen

 

Om de 109 aan de militaire eisen van het Nederlandse leger te laten voldoen en waren al in de fabriek van Solihull de vele aanpassingen gedaan. Er zijn dus duidelijke verschillen met de civiel 109. De balangrijkste zijn de volgende:

De verschillen

Ex NL leger† 109

De gewone 109

Dieselmotor

Diesel of benzinemotor

2 tanks

1 tank

Vuldop onder stoelen

Zijkant auto

2 eenvoudige leger stoelen

3 luxe stoelen

Zeer sobere bekleding

Binnenbekleding

Versterkt chassis + leger chassisnummer

Nvt.

24 volt systeem

12 volt systeem

2 accuís tussen voorstoelen

1 accu onder motorkap

Hulpstartaansluiting voor 24 volt.

Nvt.

Grote dynamo met extra vermogen

Nvt.

Radioaanluitpunten, antennesteun, kabeldoorvoeraansluiting.

Nvt.

Massastrippen voor ontstoring

Nvt.

8 bladige koelvin

6 bladige koelvin

2 V-snaren

1 V-snaar

NATO-trekhaak

Nvt.

Bumper opbouw voor en achter

Nvt.

Verhoogde veerhanden en verlengde veertrommels

Nvt.

Leger sleep en hijsogen

Nvt.

Salisbury achteras

Rover achteras

2 motorkap sluitingen

1 motorkap sluiting

Strapbeugels op laadvloer

Nvt.

Rek voor bijl en schep

Nvt.

Rek voor EHBO trommel en kruislicht

Nvt.

Reservewiel bevestigd dmv. een strap

Reservewiel bevestigd dmv. een moer

Richtingsaanwijzer in dash-board

Richtingsaanwijzer per hendel

Zgn. vuurtorentje als richtingaanwijzer

Gewone richtingaanwijzerlampen